Badehus i Kvalsvik

Tar du turen til badeanlegget i Kvalsvik kan du benytte deg av det helt nye badehuset. Her finner du både omkledningsrom og en plass å sitte rundt en bålgruve under tak om du ønsker det.

Her kan du se en kort film som viser hvor fint det har blitt.

Film og foto: Cathrine Grindheim og Idar Høviskeland Pedersen. Musikk av Magnetic_Trailer fra Pixabay.

Nytt og moderne

Det gamle røde naustet er revet og et nytt moderne badehus er kommet opp der dette stod. Bygget består av en åpen plass under tak hvor en kan sitte ned rundet en bålgruve. I tillegg er det omkledningsrom. Her vil det muligens legges inn ferskvann slik at en kan spyle av seg etter et bad.

Bade året rundt

Med det nye anlegget tilrettelegges det for å kunne bade året rundt. Anlegget fremstår nytt og innbydende og det er ikke bare badehuset som er oppgradert. Moloen er forsterket og nye granittheller er også lagt ned. I tillegg til nye parkeringsplasser ligger alt til rette for fine dager i Kvalsvik.

Prosjektet er et samarbeid mellom Haugesund kommune, Friluftsrådet Vest, arkitektkontoret Brekke Helgeland Brekke, Haugesund Sparebank og Sparebankstiftelsen SR-Bank.