– Spennende å jobbe som prosjektleder i Haugesund kommune

Rune Hartvigsen var 54 år da han skrev sin første jobbsøknad. Det ble full klaff og Rune startet i ny jobb som prosjektleder i eiendomsavdelingen i Haugesund kommune noen måneder senere. 55-åringen stortrives i sine nye jobb og kan absolutt anbefale kommunen som arbeidsplass.

Rune, som i over 38 år har jobbet innen totaltekniske leveranser (ventilasjon, rør, elektro og automasjon), kom fra stillingen som avdelingsleder av Energi og Miljø.  Fra august 2023 ble innbyggerne i Haugesund kommune hans nye oppdragsgiver med ledelse av små og store prosjekter.  Fremdeles er arbeidsdagene fulle av utfordringer. Men han trenger ikke lenger sitte oppe sene kvelder for å regne på potensielle jobber eller sende inn anbudspapirer for å sikre fremtiden til firmaet.

– Kjøpt meg mer fritid

Han har rett og slett fått mer kontroll på arbeidstiden med fleksitid og mulighet til å styre arbeidsdagene sine selv.

– Ja, du kan si at jeg har kjøpt meg mer fritid. Jobben er rett og slett mye mer familievennlig, sier Rune Hartvigsen.

Overgangen fra avdelingsleder i privat firma til prosjektleder i kommunen, beskriver han som å bytte rolle og havne på den andre siden av bordet. Hartvigsen synes det er spennende å representere Haugesund kommune og følge de ulike prosessene fra A til Å.

Bilde av Rune Hartvigsen som jobber som prosjektleder i Haugesund kommune. - Klikk for stort bildeDen nye servicebygget på indre kai er Rune Hartvigsen sitt første prosjekt som er ferdigstilt. Liv Alsaker Sande

Gode kolleger og spennende prosjekter

– Fra å være entreprenør og kun utgjøre en mindre del av et stort prosjekt, er det fascinerende å være med på hele prosesser. Oppdage hvordan kommunen er organisert og erfare hvordan alle enhetene er avhengig av hverandre for at prosessene skal gli fremover. Fra politikerne gjør vedtakene helt i starten til sluttfase og snorklipping med ordfører når nye bygg blir tatt i bruk. Nå gleder jeg til fortsettelsen sammen med gode kolleger her i eiendomsavdelingen og mange spennende prosjekter fremover, sier han.

Bli kjent med Rune!

Navn: Rune Hartvigsen

Alder: 55

Bosted: Salhusvegen, Haugesund kommune

Interesser: Fotball, matlaging og bobil.

Hvilken jobb har du? Prosjektleder i eiendom i Haugesund kommune

Hvor lenge har du jobbet i Haugesund kommune? Fra august 2023

Fortell litt om arbeidsoppgavene dine? Jeg skal lede og følge opp ulike prosjekter i Haugesund kommune. Kartlegge behov og hvilke ressurser vi må sette inn. Finne leverandører og følge opp jobben helt til den er ferdig. Mitt første prosjekt som nærmer seg ferdig er det nye servicebygget på indre kai.

Beskriv en god arbeidsdag for deg! En god arbeidsdag er å sykle til jobben i Grønhauggata og starte dagen med kaffe sånn cirka klokken 07. Få nødvendige avklaringer i et prosjekt som gjør at det blir framdrift. Gode samarbeidsmøter med både underleverandører og kolleger hører også til en god arbeidsdag.

Se ledige stillinger i Haugesund kommune!