Spyling av vannledninger

Nå er det tid for spyling av vannledningsnettet vårt. Haugesund kommune gjennomfører systematisk rengjøring av hovedvannledningsnettet i hele kommunen etter en fastsatt spyleplan. Arbeidet starter i uke 22 siste uken i mai og vil pågå til og med uke 35 ut august.

Du kan derfor oppleve dårligere vanntrykk og vannkvalitet i spyleperioden. Vannet kan også bli brunt. Skjer dette, åpne kranene og la det renne til vannet blir klart. Noen abonnenter, spesielt i høyereliggende områder, kan risikere at vannet blir helt borte mens spylingen pågår.
Spylingen foregår på ukedager, hovedsakelig mellom kl 0800 og 1500  -  med noen unntak.

Kan dere si ifra når dere spyler hos meg?

Det er vanskelig å si når vi er akkurat hos deg, da vannet kan forsvinne når vi spyler i nærområdet.

Bilde av vannkrane - Klikk for stort bildeIllustrasjonsbilde Pixabay

Teknisk enhet