Åpning og oppstart av arbeidet med Terminalen

Fredag 14. juni  kl. 14 - 18.00 inviterer arbeidsgruppen til åpen dag på Terminalen. Vi håper at frivilligheten har lyst til å delta med salg av lopper, vafler, kaffe eller andre aktiviteter!

Haugaland VGS kunst- og håndverkselever vil gjennomføre store street-art og paste-up prosjekter på byggets yttervegger, Dj blir det også!

Bilde av Flotmyr Linjegodsterminal - Klikk for stort bildeFlotmyr Linjegodsterminal Axel Rios

Haugesund kommune har fått støtte fra Koro og Rogaland Fylkeskommune til prosjektet “Skapende møteplass 2024-2029” som er lagt til den gamle Linjegodsterminalen på Flotmyr. Målet med prosjektet er å gjøre Flotmyr bydel enda mer levende, inkluderende og dynamisk. Vi ønsker å fremme kreativitet og samhold, samtidig som vi bidrar til en bærekraftig og positiv stedsutvikling.

En tverrfaglig arbeidsgruppe er blitt etablert og skal være ansvarlig for å arrangere temporære kunstprosjekter, workshops og seminarer.
Målet er å etablere et møtested som vektlegger kunstens rolle i stedsutvikling gjennom samskaping og dialog med lokalsamfunnet.

Er du nysgjerrig? Kreativ? Nabo, eller bare mener noe om hva Flotmyr trenger?
Vil du bidra?
Stikk innom fredag 14. juni!

Vi gir også lag, foreninger, klasser, eller enkeltpersoner mulighet til å selge mat, kaker, lodd, lopper, opplevelser, strikk, kunst, eller hva det måtte være.
Det er ikke mulig for bedrifter eller kommersielle aktører å være med i denne omgang.
Med dere på her