Kunstprosjekt Haraldsvang skole og flerbrukshall

Åpen prekvalifisering til kunstprosjekt Haraldsvang skole og flerbrukshall.

Haraldsvang ungdomsskole, åpnet i 1970 er tegnet av David Sandved og blant Norges største skoler. Nye Haraldsvang skole og flerbrukshaller er tegnet av Arkipartner AS. Byggingen startet sommeren 2023 med forventet åpning av skolen i mai 2025 og idrettshallene i 2027.  Skolen, som ligger nordøst for Haugesund sentrum, er omgitt av idrettsanlegg, bolig- og naturområde.

Den nye skolen og tilhørende flerbrukshall, med plass til 720 elever, vil fungere som et samlingspunkt for læring og kultur. Den vil også styrke områdets rolle som Haugesunds fritidspark og et regionalt senter for idrett. Med en visjon om å omskape Haraldsvang skole og flerbrukshall til et pulserende kulturelt knutepunkt, inviterer Haugesund kommune flere kunstnere til å delta. Her blir det mulighet for å forme og forsterke områdets identitet med kunst som virkemiddel. Meld din interesse til å bli en del av dette transformative prosjektet, hvor din kunst blir en sentral del av hverdagslivet i Haugesund.

Frist for å sende inn forslag er 26. februar.

For mer informasjon, gå inn på KOROs oppdragsportal